FEJLAGTIG KOMMUNIKATION

0 Skrevet af - 8. november 2013 - Ikke kategoriseret

– Resulterer i en besværlig og kostbar situation.

Som et eksempel på hvordan kommunikation kan være fejlagtig -set i bakspejlet; Danske Bank fyrede sin topchef Eivind Kolding. Første gang han optrådte siden hans afgang skete på et arrangement i Dansk Kommunikationsforening om temaet ledelseskommunikation. Han nævnte ikke Danske Bank med ét ord, indtil panelet blev spurgt om de ville nævne nogle af deres kommunikationsfejl. Her sagde Eivind Kolding så ifølge Finanswatch følgende: 

Det er klart, at Danske Bank har haft utroligt svært ved at komme igennem med sine budskaber. Det analyserede både vi og mange andre en del på, og spørgsmålet er så, om det er dårlig kommunikation, eller om det er dårligt kommunikeret i det hele taget. Den konklusion, jeg sidder tilbage med i dag er, at vi nok ikke skulle have kommunikeret helt så meget. (..) Det har været svære vilkår for Danske Bank, og det kunne have været gjort bedre,..